Ray Ban Lebih Menjadi Pilihan

By Tuesday, November 04, 2014 ,

Assalamualaikum…


Jejaka & Gegadis,


Seperti yang ramai tahu aku ada sebuah online shop yang bernama geng_kacamata sebelum ini. Actually aku memilih kacamata dalam jualan online kerana kacamata ni ada nilai yang special. Lagi-lagi aku juga seorang penggemar Ray Ban. Lately ni pun aku lihat ramai yang menjadi kacamata sebagai accessories selain jam, bracelet, rantai etc… Dan aku lihat ramai penggemar kacamata or senang cerita la aku sebutkan kat sini ‘Ray Ban’ semakin berani menggayakan pelbagai jenis warna seperti, ocean blue, blue iridium (my favourite colour), pink, purple and many more colour.


Penggunaan kacamata Ray Ban nowadays tidak lagi dianggap sebagai pelindung mata dari sinaran matahari semata-mata. Rata-rata yang memakai Ray Ban lebih tertumpu kepada cara penggayaan kacamata itu sendiri. Bagi si pemakai, Ray Ban boleh membuat kan mereka nampak lebih bergaya dan berkeyakinan. Mereka boleh menyesuaikan pelbagai jenis Ray Ban yang kini menpunyai pelbagai jenis colour yang menarik dengan pakaian mereka.


Ray Ban Aviator

sumber:google

-          Honestly, I really love AVIATORRR. Aviator ni yang special nya dia sesuai dengan pelbagai jenis bentuk muka. Bila customer minta advise jenis Ray Ban mana yang sesuai dengan mereka I just said Aviator. (psst… Hakak ni berniaga online macam la hakak ada kuasa doraemon boleh lihat wajah customer hakak dari dalam talian). Apabila customer tanya apa jenis Ray Ban pilihan ramai aku akan cakap of course la Aviator menjadi customer choices. But yes for sure Aviator is the best choice untuk people yang tak pernah pakai Ray Ban or nak berjinak-jinak dengan Ray Ban. Pemakaian Aviator ni lebih kearah Smart Casual. Boleh di pakai untuk keluar bersantai dengan kawan-kawan, shopping and macam-macam aktiviti. Seriously setiap orang perlu ada at least satu Aviator dalam collection. What? Belum ada lagi? Ok dah boleh start beli ya.


Ray Ban Wayfarer

sumber:google

-          Wayfarer ni emm dia berat sikit dari Aviator. Tak semua orang sesuai dengan Wayfarer. But yang best nya Wayfarer ni bila dipakai kita akan rasa dia melekat di belakang telinga or rasa bingkai mencengkam. Kalau buat aktiviti lasak macam aktiviti tepi pantai tu rasa confidant la sikit. Mostly Wayfarer ni menjadi pilihan jejaka-jejaka la. Wanita lebih suka memilih Aviator maybe coz senang dipadan kan dengan tudung yang mereka pakai or senang nak gayakan dengan mana-mana baju. Well why not girls, skali skala ubah cara penampilan biar ada kelainan sikit. Keluar dari comfort zone untuk nampak lebih matang dan ada stlye yang tersendiri. Jom ada bran? 


Ray Ban Round Metal


sumber:google

sumber:google

-          Round Metal. Biasanya pemakai Ray Ban Round Metal ni menyukai gaya retro or klasik. Remaja yang lebih kearah Urban style. Seperti yang kita lihat artis Nabila Huda juga suka memakai Ray Ban Round Metal. Aku suka tengok orang yang pakai Round Metal ni. But malangnya tak semua bentuk muka sesuai dengan Ray Ban Round Metal ni termasuklah aku. Heheh tapi aku slumber je pakai but ikut juga kesesuaian pakaian dan situasi. Jangan nampak macam badut sudah lerr.


Ray Ban Clubmaster


sumber:google

-          Kalau kita lihat peminat Clubmaster ni lebih kearah penggayaan yang nampak smart or formal tapi dalam masa yang sama nak kelihatan santai jugak. Clubmaster ni menjadi perhatian bagi lelaki mahupun wanita. Ia memang sesuai dipakai oleh lelaki dan juga mana-mana wanita. Tak kisah la yang bertudung or tak. Yang pastinya uolls akan nampak lebih bergaya dan berkeyakinan dengan Clubmaster. Try dulu baru hampa tau.


Well, tak heran la skarang ni setiap orang mesti at least ada satu kacamata Ray Ban dalam beg.


XOXO

You Might Also Like

0 Comments