7 SW YANG KITA SERING JUMPA DALAM BISNES

By Friday, July 10, 2015


DALAM BIZNES KITA AKAN JUMPA RAMAI ORANG, DAN MACAM2 RAGAM TAPI ADA 7 JENIS ORANG YANG SELALU AKAN UJI KITA IAITU ( 7 SW ) -


SOME WILL
Akan masuk untuk merebut peluang terawal atau 'late is better then never'



SOME WONT
Cakap macamana pon dia memang taknak sebab dah duduk dalam comfort zone... Rasa segalanya dah mencukupi tapi sebenarnya tidak cuma dia sahaja yang tahu.



SOME WISH
Selalunya orang yang rapat dengan kita akan wish kita untuk berjaya.



SOME WONDER
Orang yang keliru dan taktahu apa-apa... Ape tu MLM... Ape itu Networking, apa itu SSEP... Ape itu ape itu dan apa itu ini.



SOME WAIT

Orang yang tunggu lihat kejayaan kita baru dia join... Dann org ni patut kite cabar dia... If kita hit 10k kita deal dengan dia supaya dia buat sama2 dengan kita.


SOME WORRY
Risau kene tipu... Sejarah silam yang menghantui ( MLM @ INEVESTMENT MONEY GAME ) atau lain2 yang menghantui kotak fikiran.



SO WHAT
Jawapan kita... NEXT!!! Find a new persons. Berniaga nie bukan perkara mudah yer...
Bukan setakat sebut..."aku dah berniaga"... terus jadi kaya dan berjaya...
No
No
No





Takde jalan mudah nk sukses dlm bidang perniagaan yer...
Org kaya dan jutawan.. bukan ambik mase sebulan, dua bulan @ 7 bulan nk jd jutawan..spt skim2 cpt kaya (walaupun kita kaya tpi ramai yg terseksa) Fikir2 kan balasan kemudian....


Tapi makan mase lama.... Antara 1 hingga 3 tahun berusaha tanpa kenal erti putus asa, tanpa fikirkn kekalahan...di dalam mencari projek2 yg Genuine dan Halal!!..
Jgn ade sifat negatif dlm jiwa....
Kalau nk berjya.. jgn terikut2 minda org lain yer.....
BUANG 3M
M. Malu
M  Malas
M. Mati akal (cepat putus asa)


Ubahkn dan displin kat diri yer.... Dan dalam dunia networking atau dunia Network Marketing nama kita akan masyhur , nama kita buruk , nama kita di kata macam2 Dan seumpama nya.ITU perkara biasa kerana PHD org kita mmg tinggi. Oleh ITU , jalan terus jangan pandang ke belakang lg Dan jgn endahkan kata2 fitnah , sumpah seranah Dan tribulasi yg di lemparkan kpd kita kerana itu adalah titik2 permulaan untuk mengecapai kejayaan.. APA yg penting , ingatlah
D.  Doa
U.  Usaha
I.    Istiqamah
T    Tawakkal lah kpd Allah



Di doakan anda semua kaya Dan berjaya dibawah lindungan Dan rahmatnya...
Allahumma yassir , wala tu'assir , Robbi tammim bikhoir , birohmatikaya arhamarrohimin✨


You Might Also Like

0 Comments