Wednesday, 29 July 2015

Perkara yang Membuatkan Orang Takut nak Simpan Emas


  Takut Mati

  - Mati itu pasti, tak payahlah kita takut. Kita kene takut kalau kita tak mati2. Macamne kehidupan kita, di mana kita nak tinggal, nak makan apa, bil2 seme nak kene bayar. Janganlah kita fikir duduk menumpang dengan anak2 pun boleh, meminjam pada adik beradik, meminta pada kerajaan, atau memohon zakat. Janganlah fikir meminta2 itu perkara yang mudah. Tak cukup dengan air muka, maruah kita pun tergadai. Sementara masih kuat, berusahalah untuk satu hari yang kita tak mampu apa2.

  Takut emas kene curi

   - Pencuri itu ibarat lalat. Mereka tidak datang jika tidak dipanggil. Jika ada sampah busuk, bangkai, kita memasak di dapur bahan2 yang berbau seperti belacan, ikan kering, ikan basah, ayam, dll... maka datanglah lalat. Begitu juga kalau kita menyimpan barang curi, barang yang tidak dibayar zakat, datanglah pencuri untuk mengambil hak mereka.

  Takut kene bayar zakat

   - Kita takut sebab kita tak biasa. Pergi je lah pejabat zakat, bukan ada hantu pun, yang jaga kaunter tu pun bukan zombie. Kita takut juga kerana kita tidak ada ilmu, tapi bila kita memiliki emas kita akan memiliki ilmu samada dengan membaca atau bertanya. Kalau kita dah biasa dan kita dah tahu cara2nya tapi kita tak bayar juga, sikap kita lah yang bermasalah, bukan masalah zakat.

  Takut emas tak laku

   - Ye, kalau emas tak laku perit juga kumpul dah banyak. Kalau kumpul emas palsu memanglah tak laku. So, kalau nak beli, belilah yang origanal. Beli di kedai2 atau ejen yang sah memang menjual emas. Jangan beli dengan orang2 yang tidak dikenali atau siasat dahulu sebelum membeli. Beli dengan harga yang sebenar. Jangan asal harga murah je beli. Sangat bahaya. Entah emas palsu entah emas curi.

so, tak payahlah kita takut. Tak payahlah kita takut2kan diri kita dengan sesuatu yang tidak ada. Bebaskan diri kita mencipta sesuatu yang luar biasa dalam kehidupan yang biasa2 saja kita lalui setiap hari.

Jom meroket dengan powergold

Enquiries:

WA: 0122043633

IG: @iamniaizzati

Website: www.lubukemasmurah.com/niagoldbiz

Katalog Produk: http://agc139.com/product/productlisting

FB Page: Geng Jutawan Emas Malaysia - Niagoldbiz Legacy


Location: Bandar Tasik Puteri, Rawang, Malaysia

0 comments:

Post a Comment