Cara Mudah Asingkan Pendapatan untuk Emas

By Monday, August 22, 2016

Assalamualaikum...

Ada yang bertanya,

"Eh macam mana ko asingkan duit gaji ya? Aku tengok tiap2 bulan ko beli emas. Aku ni nak beli 0.5gram pun terkial2. Duit simpanan asyik TERguna je."

"Meh sini aku ajar. Mudah je wei. Cuma nak buat atau tak je".

Tiap2 bulan, dapat je income selalunya aku akan masukkan 10% ke dalam account savers-i Maybank. Account ni aku buat khas untuk simpan duit sahaja. Macam mana nak bukak account ni? Anda boleh google je cara2 nya. Anda perlu sediakan minima rm250 untuk bukak account ni. Rm250 ni anda tak boleh keluarkan ya. Nanti jangan terkejut plak bila bukak account Maybank2u nampak ada 2 account. Bila nak keluarkan duit di mesin atm pun anda akan nampak ada 2 account. So boleh pilih nak keluar duit dari account mana2 pun.

Tapi, berbalik pada tujuan utama kita bukak account i-savers ni. Tujuan kita untuk menyimpan. So pastikan lepas bukak account i-savers ni tiada lagi alasan TERguna duit sebab kita dah asingkan siap2 duit saving dengan duit untuk perbelanjaan lain. Cukup je nilai semasa untuk 0.5/1/5/10/20gram emas (ikut anda la mampu beli yang berapa gram punya) terus order emas. Jangan tangguh2 lagi.

Enquiries:
WA: 0122043633

You Might Also Like

0 Comments