CARA MENABUNG UNTUK PEMBOROS



Al-kisah diri saya. Saya tak nafi lah saya memang boros. Saya tak pandai simpan duit.

Saya pernah simpan RM500 dalam bank tapi tak lama pun tahan, 3 hari lepas tu saya withdraw.

Saya pun test la dengan 1gram 1bulan. Adakah saya mampu tahan nafsu nak belanja? Hingga waktu mendesak pun adakah saya jual emas yang dah bergram2 ni?


Jawapannya tidak.

Saya pun lupa dah berapa bulan dalam simpanan ni.

Kalau setakat takde duit sikit2 nak belanja tu takde la sampai nak jual emas ni. Banyak lagi cara lain.


Saya simpan ni pun sebab banyak sebab:

-Saya tak tahu esok lusa kewangan saya macam mana.

-Saya tak tahu bisnes sampai bila bertahan. Kadang kita tak sangka dugaan datang.

-Saya tak tahu esok2 Tuhan nak uji kita sakit ke.

Mungkin kalau saya tak simpan emas ni, saya memang takde tabungan langsung.

Jangan takut nak simpan emas. Takot simpan duit banyak2 akhirnya takde nilai.


Awak boros?

Meh simpan EMAS. Sebab kita bukan hanya sekadar menyimpan tapi juga untuk pelaburan jangka panjang yang menguntungkan!

1Gram 1Bulan 1Keluarga


:: NIAGOLDBIZ ::
Perunding Emas Online
0122043633

Nia Awal

No comments:

Post a Comment

Instagram

Follow Me