Masih Berharap

By Monday, February 05, 2018

Aku... 

Ketika yang lain bergembira
Aku di sini diam seribu bahasa... 
Duka bersama kekosongan dan rasa
Rasa yang tiada siapa memahami. 
Kadang kala aku juga terfikir
Mungkin datangnya ia tanpa ada akhirnya. 

Hati masih juga berharap 
Agar gelapnya rasa akan hadir juga sinarnya. 
Walau masih mencari apa sebabnya... 
Harapan masih menggunung agar sinar bahagia menanti di puncak sana. 

Aku juga manusia biasa
Punya cita-cita, mahukan ia... 
Namun apakan daya, nasib ini bukan yang aku pinta.

Harapan masih mencari jalan
Arah yang mana, aku juga masih tertanya - tanya. 

Adakah sudah terlambat untuk aku mencari? 
Atau aku perlu menunggu apa yang dicari? 

Aku... 

... 
... 
... 

-NIA-

You Might Also Like

1 Comments

  1. kilas ikan di kali dapat ditentukan jantan betinanya,
    namun perbezaan kaca dan permata tersangatlah seni,
    jadilah jauhari yang mengenal manikam.

    ReplyDelete