Clickbank: Cara Jana Komisen USD Tanpa Perlu Ada Produk Sendiri

By Wednesday, January 31, 2018

Assalamualaikum,



Lately ni ramai pula yang promot mengenai Clickbank. Rata-rata amat tertarik dengan cara menjana income dengan Clickbank ini oleh kerana komisennya adalah dalam bentuk USD. Kira lah jika di convertkan jumlah komisen ke dalam Ringgit Malaysia. Kaching!

Video: Antara pengguna CB Method yang sudah menjana income dengan Clickbank

Actually Clickbank ini, telah lama diketahui ramai. Cuma tak ramai yang berani nak mencuba dan tahu bagaimana nak mulakan. Tapi ramai juga yang masih tak tahu apa itu Clickbank. Betul tak?

Sebelum nak belajar cara buat duit USD dari Clickbank ini, bagi saya terang kan dahulu apa itu Clickbank dan betul ke mereka ini bayar komisen? Ahaaa

Okey, Okey.

Apa itu Clickbank?


Sumber: Wikipedia

Clickbank adalah marketplace terbesar di dunia untuk produk digital dan sekarang sudah ada produk fizikal. Clickbank actually dah wujud sejak 1998 lagi, sehingga ke hari ini Clickbank masih lagi wujud. Kalau mereka tak bayar komisen sudah tentu Clickbank dah lama terkubur betul tak?

Clickbank bukan sahaja terkenal dengan ribuan produk tetapi Clickbank juga terkenal dengan ‘highly trusted’ marketplace untuk pelanggan membeli melalui ‘payment processor’nya, untuk vendor dan juga untuk affiliate.

Actually lebih kurang Affiliate Lazada juga. Bezanya komisen Lazada dalam Ringgit Malaysia. Bagi yang dah biasa buat affiliate bersama Lazada confirm anda akan tertarik juga untuk buat duit dengan Clickbank ini.

Tentu anda tertanya-tanya berapa banyak komisen yang di bayar oleh Clickbank untuk 1 jenis produk bukan? Bagi produk digital Clickbank menawarkan sehingga 90% komisen dari jualan untuk satu-satu jenis produk. Maknanya, jika produk tersebut harga jualannya RM200, bagi setiap jualan yang anda hasilkan anda akan di bayar sebanyak RM180! Banyakkan? Lagi best bila Clickbank bayar dalam bentuk US Dollar.

Seronokkan?

Nak tahu bagaimana anda boleh buat duit dengan Clickbank?

Teruskan membaca…

Apa Yang Bestnya Lagi Mengenai Clickbank?

Anda tidak perlu mempunyai kemahiran atau pengalaman dalam affiliate program. Tiada peraturan yang ketat atau syarat yang leceh untuk mendaftar di Clickbank ini. Anda perlu tahu cara yang betul sahaja dalam memastikan anda dapat menjana income.


Antara Step yang Perlu Anda Buat Untuk Dapat Komisen USD Dari Clickbank

Ada beberapa step yang anda boleh gunakan untuk jana income dengan Clickbank ni. Saya akan bagi beberapa step penting bagi memudahkan anda untuk permulaan.


1. Buat Kajian Tentang Produk

Clickbank mempunyai beribu produk. Bagi memastikan produk yang anda jual mendapat sambutan, produk pilihan anda haruslah:
  • Mempunyai permintaan.
  • Produk yang sudah atau mengikut trend terkini.
  • Produk yang mempunyai zero atau low refund rate (2% or below)
Bagaimana anda research produk tersebut ? Anda boleh terus pergi ke website Clickbank dan cari bahagian 'Affiliate MarketPlace'.
2- Promosi
Setelah anda mendaftar dengan Clickbank, anda perlu dapatkan link affiliate produk pilihan anda. Dan anda boleh mula buat promosi atau marketing. Pelbagai cara yang anda boleh gunakan dalam mempromosikan link produk jualan anda. Antaranya;
  • Facebook
  • Blog & SEO
  • Email Marketing

Actually ada beberapa step lagi yang lebih boom. Anda boleh belajar dengan CB METHOD. Dalam CBMETHOD ni anda akan dapat belajar bagaimana nak berjaya sedut komisen dari Clickbank dengan hanya promot 1 produk ja.

- Tanpa FB Ads
- Tanpa Email
- Tanpa Youtube


Anda dah tak sabar nak jana income USD? 

Anda betul-betul serious nak belajar tentang bagaimana nak jana income dengan Clickbank? 


You Might Also Like

1 Comments

  1. masih valid lg ke tutorial ni?
    dan memerlukan modal atau tak utk promote?

    Glad to hear from u soon.

    ReplyDelete