Kenapa Anda Perlu Ada Website & Apa Kelebihannya

By Saturday, January 20, 2018 ,

Kenapa Anda Perlu Ada Website?




Website adalah alat pemasaran yang hebat. Website yang diselenggara dengan baik dapat membantu anda memperoleh kelebihan daya saing dalam industri anda dan meningkatkan imej perniagaan anda. Website menawarkan banyak manfaat termasuklah membantu anda mendapatkan lebih banyak pengunjung dan prospek, meningkatkan jualan, meningkatkan "jenama" profesional anda, dan meningkatkan perkhidmatan pelanggan anda.

Jika anda memiliki atau mengendalikan perniagaan yang tidak mengambil langkah itu ke dunia dalam talian, berikut adalah beberapa sebab yang akan membuat anda tertanya-tanya mengapa anda tidak melakukannya lebih awal!

1. Bila-bila masa boleh dilawati 24/7 


Mempunyai laman web bermakna pelanggan sentiasa dapat mencari anda - bila-bila masa, di mana sahaja. Malah di luar waktu perniagaan, website anda terus mencari dan menjamin pelanggan baru. Ia menawarkan kemudahan pengguna kerana mereka dapat mengakses maklumat yang mereka perlukan dalam keselesaan rumah mereka sendiri, tanpa tekanan tambahan untuk dibeli. Selain itu, kerana kebanyakan syarikat pada masa kini mempunyai laman web mereka sendiri, terdapat peluang untuk kehilangan pelanggan kepada pesaing anda dengan tetap berada di luar talian.

2. Pertukaran Maklumat


Sebuah website menyediakan cara cepat dan mudah untuk menyampaikan maklumat antara pembeli dan penjual. Anda boleh senaraikan detail perniagaan anda, dan gunakan 'form' untuk memudahkan pertanyaan daripada bakal pelanggan atau maklum balas daripada yang sedia ada. Anda juga boleh memuat naik video promosi untuk menarik pelanggan anda dan menjual perniagaan anda dengan cara yang berkesan dengan kos yang minima. 

3. Menjimatkan Kos & Masa


Laman web boleh bertindak sebagai risalah atau katalog dalam talian anda yang boleh diubah atau dikemas kini pada bila-bila masa. Selain memaparkan maklumat, anda juga boleh menggunakan website anda untuk menjual barangan & perkhidmatan secara terus kepada pengguna, dalam beberapa kes anda boleh mengurangkan kos operasi yang besar (upah pekerja, sewa, utilities, lain2). 

Mempunyai website boleh menjimatkan banyak masa kerana semua yang anda perlukan diletakkan dalam satu tempat dan boleh diakses pada bila-bila masa.

4. Cheap Market Research


Anda boleh memaparkan senarai pelawat dan tinjauan dalam talian untuk mengambil data pelanggan anda. Analytic tools membolehkan anda mengenal pasti siapa pelanggan anda, bagaimana mereka menemui anda, apa yang mereka suka, dan menyesuaikan perniagaan anda untuk memaksimumkan pembelian melalui laman web anda. Pelbagai data yang tersedia juga boleh membantu anda memahami dengan lebih jelas bagaimana saluran media sosial anda mempengaruhi jenama anda, bahkan dapat menyerlahkan peluang untuk mengubah aspek luar talian perniagaan anda seperti masa pembukaan cawangan, promosi dan ranges produk.

5. Growth Opportunity & Build Reputation


Update catatan blog dan artikel di website bagi mendidik pelawat dan membantu mereka memahami perniagaan anda. 

Website secara umum adalah cara terbaik untuk menyediakan tempat yang boleh dirujuk oleh para pelabur yang berpotensi. Ia menunjukkan detail berkenaan perniagaan anda, apa yang telah dicapai dan apa yang dapat dicapai oleh perniagaan anda pada masa akan datang.

7. Khidmat Pelanggan 


Website lebih memudahkan untuk anda mengendalikan perkhidmatan pelanggan. Anda boleh menyediakan terus jawapan yang kerap ditanya dalam FAQ (soalan-soalan lazim). 


*Jika anda ingin membina website anda sendiri, Nia cadangkan anda guna webhosting Exabytes.my 




You Might Also Like

0 Comments